1. Content

Een veel gehoorde kreet is “content is king” wat zoveel betekent als, zorg dat je goede, unieke content schrijft. Nu ben je eigenaar van een unieke camping, die niemand anders heeft. Dus zul je qua originaliteit weinig te vrezen hebben. Wat is dan goede content? Zoekmachines gaan er vanuit dat je toch wel meer dan 500 woorden nodig hebt om je verhaal te doen. Daarbij is het belangrijk om synoniemen in je bericht of pagina te gebruiken. Vertel dat jouw camping de leukste in zijn categorie is door er op verschillende manieren over te spreken. Op die manier is het ook makkelijker voor de zoekmachines om de exacte context van je onderwerp vast te stellen.

2. Opmaak

Het is belangrijk om als je goede content hebt, deze ook goed op te maken. Zo dient de tekst voorzien te zijn van tussenkopjes (h1, h2 of h3), dik- en schuingedrukte tekst en bijvoorbeeld opsommingslijstjes. Dit maakt het niet alleen voor de lezer makkelijker door het artikel of de pagina heen te scannen. Ook de zoekmachines zien welke onderdelen in de tekst belangrijk zijn. Het is hierbij belangrijk om bijvoorbeeld niet alles dik te drukken, dan ziet niemand meer wat er wel of niet belangrijk is. Gebruik dus met mate!

3. Structuur

Naast bovenstaande aandachtspunten zijn er ook wat meer technischer puntjes waarmee je grote winsten kunt boeken. Allereerst moet je jezelf afvragen welke onderwerpen je per pagina gaat bespreken om te laten zien wat de belangrijkste eigenschappen en thema’s van je camping zijn.